Webshop pakketten verzenden

  • Geplaatst op
  • Door Verhuisdozensale
  • 0
Webshop pakketten verzenden

Waar je op moet letten bij het verzenden van webshop pakketten
Het verzenden van pakketten bij jouw webshop brengt aardig wat geregel met zich mee. Je moet immers precies uitzoeken hoeveel de verzendkosten zijn, waar je het goedkoopste uit bent en welke prijzen je aan jouw klanten moet berekenen. Immers blijft de communicatie naar de klant het belangrijkste om jouw webshop draaiende te houden. Maar waar moet je op letten bij het verzenden van webshop pakketten? Onderstaande informatie helpt jou op weg, zodat je met alle zekerheid je pakket naar de klant kan versturen.

De juiste afzender en verzendkosten

De eerste valkuilen hebben te maken met de juiste afzender en de bijbehorende verzendkosten. Als je kijkt naar de belangrijkste zaken bij het verzenden van webshop pakketten, dan heeft dit voornamelijk met de manier van verzending te maken. Het is afhankelijk van de afzender met welke regels en kosten je te maken krijgt. Zo hanteren alle afzenders een andere prijs, waar je bij de verkoop rekening mee moet houden. Communiceer dit ook altijd naar de klant zodat deze weet hoeveel verzendkosten er nog bij komen kijken.

Gebruik sterke en goedkope verzenddozen

Bij het verzenden van jouw webshop pakketten moet je opletten dat de producten goed verpakt zijn. Je kan hiervoor het beste sterke verzenddozen gebruiken. (Te) goedkope oplossingen zijn vaak niet stevig genoeg. Het is afhankelijk van het soort karton of de producten in goede staat aankomen. Let ook hierbij weer op de eisen van de vervoerder, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. En zorg er te allen tijde voor dat er opvulling in de doos zit of dat de zending exact in de doos past. Zo voorkom je dat de producten gaan schuiven en dat je een ontevreden klant hebt.

Weten wat wel en niet mag

Andere valkuilen waar je mee te maken krijgt en waar je zeker op moet letten bij het verzenden van webshop pakketten: de regels. Afhankelijk van de producten die je verzendt, zijn er altijd regels van toepassing. Zo ben je verplicht om de inhoud van het pakket aan te geven. Daarnaast zijn er veel regels omtrent het verpakken en labelen. Hier komen de verzenddozen weer bij kijken. Je moet ze op de juiste manier inpakken, maar hierbij ook de eisen van de vervoerder in het achterhoofd houden. Het label moet scanbaar zijn en je dient te allen tijde rekening met het volumegewicht dat gehanteerd wordt.

Goede communicatie naar de klant

Het belangrijkste waar je op moet letten bij het verzenden van webshop pakketten is de communicatie naar de klanten. Jouw klanten moeten namelijk weten waar zij aan toe zijn wat betreft de verzendkosten van de producten. Zorg er daarom altijd voor dat de prijzen voor zowel de producten als het verzenden duidelijk zijn. Ook blijf je te allen tijde verantwoordelijk voor het pakket, totdat deze aangekomen is bij de ontvanger. Je moet dus ook tijdens dit proces beschikbaar blijven voor jouw klanten. Het beste kun je jouw zending daarom verzekeren, zodat er altijd een vergoeding plaatsvindt als er iets met het pakket gebeurt door toedoen van de vervoerder.

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »
← Keer terug naar de backoffice    PostNL: lokaal kan er vertraging ontstaan bij pakketbezorging I.v.m. het Corona-virus/maatregelen is het drukker dan normaal. Verbergen